Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Pages

ULAMA DAN UMARAK...

Written By JOM JALAN on 16/02/08 | Sabtu, Februari 16, 2008


Selama empat hari, Kuala Lumpur menjadi tempat berhimpunnya para ulama dan lulusan Universiti Al-Azhar dari seluruh dunia apabila Malaysia menjadi tuan rumah Multaqa Sedunia Alumni Al-Azhar 2008 (Multaqa).

Bertemakan Islam Hadhari: Warisan dan Cabaran Semasa, Multaqa ini adalah yang pertama kali diadakan di luar Mesir, sekali gus merupakan pengiktirafan kejayaan Malaysia sebagai negara Islam contoh.

Lebih 1,000 ulama dan lulusan universiti itu yang mewakili 70 buah negara termasuk Syeikhul Al-Azhar, Dr. Muhammed Sayyid Tantawi hadir dengan majlis perasmiannya disempurnakan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam



Ini adalah keratan akhbar dari Utusan Malaysia untuk tujuan dokumentasi. Akhbar & Majalah dikelola oleh Syafrein Effendiuz yang juga editor Majalah.Dompas.net, Dompas Network, dan Artikel Sentral. Dia juga mengelola beberapa blog: Catatan Sekilas, Perkahwinan, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Banners to click!, Making money from home just got easier, dan lain-lain.