Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Pages

Mayat bayi masih bertali pusat ditemui dalam selokan

Written By JOM JALAN on 29/01/11 | Sabtu, Januari 29, 2011


MENYAYAT HATI... Beginilah keadaan mayat bayi lelaki yang masih bertali pusat dan uri ditemui di dalam sebuah longkang yang masih dalam binaan di Taman Mekar, Ayer Hitam, Batu Pahat, 29 Jan. - Utusan
BATU PAHAT 29 Jan. - Penduduk Taman Mekar, Ayer Hitam gempar apabila mayat seorang bayi lelaki yang lengkap dengan tali pusat dan uri ditemukan di dalam selokan yang masih dalam pembangunan di area perumahan tersebut, pagi tadi.

Mayat bayi lelaki itu ditemukan seorang karyawan kontrak, Hamid Marsuki, 43, pada pukul 8.10 pagi ketika ingin memulai tugas membangun tembok rumah dan selokan di Jalan Mekar 5 di taman tersebut.

Tanpa belas kasihan, mayat tanpa sehelai benang itu dibiarkan di dalam selokan yang berair tersebut.

Polisi masih menyelidiki apakah bayi itu telah mati sebelum diletakkan di situ atau meninggal dunia akibat kelemasan maupun kesejukan.

Menurut Hamid, dia terkejut melihat sekujur tubuh bayi dengan efek darah dalam selokan sedalam hampir setengah meter.

Sementara itu, Kepala Kepolisian Daerah Batu Pahat, Asisten Komisaris Ibrahim Mohd Aris berkata, mayat bayi lelaki yang cukup sifat itu dikirim ke Rumah Sakit Batu Pahat untuk autopsi.

Menurut beliau, bayi itu diduga dibuang di situ dalam waktu 24 jam lalu dan tidak ada tanda-tanda cedera lainnya ditemukan.

Katanya, kasus disiasat menurut Seksyen 318 Kanun Keseksaan karena menyembunyikan kelahiran dan mencoba membuang bayi.

"Jika kesalahan dapat dibuktikasn, pelaku bisa dipenjara hingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya," katanya.


Sumber: Utusan Malaysia untuk tujuan dokumentasi. Pautan:Syafrein.com, Dompas Network, Guided-Info.com, Munakahat, Rakan Niaga TM, Catatan Sekilas, Perkahwinan, NikahKahwin.Co.Cc, Tokoh, Usahawan Maya, Cyber Ilmu, Riau, Score A, My Biz Online.

0 ulasan: