Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Pages

Empat tidak mengaku melacur, menari bogel

Written By JOM JALAN on 3/06/05 | Jumaat, Jun 03, 2005


EMPAT pelayan kelab malam dibawa keluar dari Mahkamah
Majistret semalam, atas tuduhan menjadi pelacur
serta menari bogel di khalayak pada 28 Mei lalu.
� Gambar oleh Muhaizan Yahya

Oleh Shamsul Kamal Amarudin
PETALING JAYA: Empat pelayan kelab malam dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam atas tuduhan menjadi pelacur serta menari bogel di khalayak pada 28 Mei lalu.

Tiga wanita Melayu dan seorang Cina berusia antara 23 hingga 32 tahun itu, tidak mengaku bersalah atas tuduhan mencari pelanggan bagi maksud pelacuran di China Town Nite Club, Jalan SS 21/62, Damansara Utama di sini kira-kira jam 11.40 malam.

Keempat-empat tertuduh didakwa mengikut Seksyen 372B Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara setahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Mereka turut menghadapi tuduhan pilihan melakukan perbuatan lucah dengan membogelkan diri di tempat bebas sehingga menimbulkan kegusaran kepada orang ramai di tempat dan masa yang sama.

Bagi tuduhan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 294 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara tiga bulan atau denda atau kedua-duanya sekali.

Semua tertuduh diwakili Thong Seng Kong dan Bernard Gomez manakala pendakwaan oleh Cif Inspektor Chang Chee Fong. Majistret Azroul Hisham Azulan menetapkan perbicaraan pada 30 Ogos ini dan jaminan RM1,600 bagi setiap tertuduh.

Seorang lelaki, wanita dituduh jadi pengantara

Sementara itu, seorang lelaki dan seorang wanita dihadapkan ke Mahkamah Sesyen atas tuduhan menjadi pengantara atau orang tengah bagi empat wanita terbabit.

Dow Yee Chan, 46, dan Wong Hoong Song, 33, mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan membantu dalam pelacuran empat wanita berkenaan dengan cara bertindak sebagai orang tengah bagi pihak mereka di tempat, masa dan tarikh sama.

Kedua-dua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 372 (1) (f) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman maksimum penjara sehingga 15 tahun, jika sabit kesalahan.

Hakim Nurmala Salim menetapkan perbicaraan pada 6 dan 7 Mac tahun depan serta jaminan RM7,000 dengan seorang penjamin bagi setiap tertuduh.

Kedua-dua tertuduh juga diwakili oleh Thong dan Bernard manakala pendakwaan oleh Timbalan Pendakwa Raya Nahra Dollah.